Thursday, November 5, 2009

Salam to all reader's..

Aku betul-betul tak tau macam mane nk mula ayat buat blog ni. Dengan starting pon nk pakai short-form ala-ala sms..bila fikir-fikir balik jadi isu bahasa plak nanti haha..jadi aku cuba la menggunakan bahasa ibunda degan rojak mat salleh sedikit..peh gler skema s.e.d.i.k.i.t..haha ahh lantak lah aku tak kira blog skang bukan lg 1 isu bodoh. Readers kt luar sane mesti terer2 hustle2 belake tau membezakan yg baik atau buruk.sorryla skang zaman iT baby..hehe. Jnji tak merosak akidah or melampaui batas dan nilai norma2 manusia bertamadun dan beragama,Islam khususnya..OK cukup!

Tujuan aku buat blog ni adalah untuk memperkenal negara kita Malaysia ke mata dunia,menyemarak lagi kegiatan belia-belia dengan aktiviti yang berfaedah,serta merapatkan lagi silaturrahim antara kita warga Malaysia amnya dan seterusnya kepada dunia khususnya tentang keindahan dan keharmonian negara kita yang cukup indah,aman dan permai ni. Aku secara amnya amat berbangga menjadi warganegara Malaysia yang memiliki ciri-ciri 'Malaysia is your safest home to stay. Together let us cherish the beautiful,hence to maintain and keep the heritage from generation to generation..If they can,so do We can.Malaysia Boleh!

Dengan itu aku sudahi dengan selawat ke atas Nabi Muhammad S.A.W nabi junjungan kita dan al Fatihah kepada umat Islam yang berjuang demi menegak kebenaran di bumi Allah ini serta para sahabat dan mereka2 yang terdahulu memelihara agama demi warisan akan datang. Semoga dengan semangat mereka kita turut sama menyumbang seperti yang diperturunkan kepada kita dan seterusnya. Sekian Wabilahhitaufik walhidayah wassalammualaikum WBR..



2 comments:

  1. Macam inilah mulakan mukkadimah.. membuka blog ini macam juga mulakan sarapan di pagi hari... janji kita enjoy, untuk memulakan keceriaan hari-hari yang akan kita lalui.. dah mula ni apa lagi... PECUT LA...

    ReplyDelete
  2. setinggi-tinggi terima kasih jiwafaham.komen pertama anda amat saya hargai..sekurang-kurangnya dapat membetulkan kelemahan orang baru seperti saya.komen anda amatah dihargai!

    ReplyDelete